Презентація на тему «Японський театр НО» (варіант 1)



Слайд #1

Японський театрНО
Виконала:ліцеїстка ІІІ-І курсуГринюк Ольга

Слайд #2

Життя скінчиться, мистецтво Но -НІКОЛИ.
Дзеамі

Слайд #3

Но (яп. 能, のう, «ефектність», «майстерність») — традиційний театр в Японії. Розвинувся з середньовічного мистецтва співу й танцю саруґаку.

Слайд #4

ЯПОНСЬКИЙ ТЕАТР Но: МИСТЕЦТВО НЕБА, ВТІЛЕНЕ НА ЗЕМЛІ.
На основі стародавніх традицій зусиллями двох видатних театральних діячів Японії того часу, Каньамі й Дзеамі (батько і син), був створений театр Но.

Слайд #5

Основні джерела тематики п'єс Но:
прадавні казки,
відомі історичні події,
твори класичної японської літератури,
епізоди з життя знаменитих поетес і поетів,
китайські легенди,
японські легенди.

Слайд #6

Вистави Но відбуваються на квадратних сценах. Світле поліроване дерево сцени створює враження простоти, чистоти, строгості. Над сценою, на чотирьох стовпах, піднімається дах.

Слайд #7

Сцена відкрита з трьох боків, четвертий бік – стіна-задник, на золотому тлі якого зображена зелена розлога стилізована сосна (символ довголіття й доброзичливе привітання глядачам).

Слайд #8

Оркестр у театрі Но складається з 4-х музикантів, які розташовуються вздовж задника. Разом з оркестром біля задньої стіни ліворуч сидить кокен ̶ людина, що допомагає акторам на сцені. Він умовно вважається невидимим і може під час дії поправити акторові костюм, перуку або маску, подати щось із реквізиту.

Слайд #9

сіте ̶ головна дійова особа;
вакі ̶ другорядна дійова особа, партнер головної;
кьоган ̶ комічний персонаж.
Ролі в театрі Но розділені на 3 основні групи:

Слайд #10

Актори театру Но не застосовують грим та міміку. Головний засіб виразності ̶ маски. Навіть коли актор виступає без маски, його обличчя нерухоме й виглядає немов маска. Існує близько 200 різних типів масок Но, якірозрізняються за віком, характером, виглядом.

Слайд #11

Театральна
маска
«Юнака»

Слайд #12

Театральна
маска
«Відьми»

Слайд #13

Театральна
маска
«Баби»

Слайд #14

Театральна
маска
«Жінки»

Слайд #15

У виставі кожній но бере участь декілька осіб: актори (таті-ката), співаки (дзіута-ката) та музики (хаясі-ката).

Слайд #16

На початок 21 століття збереглося 5 шкіл, в яких навчають виконанню ролей сіте, 3 школи, в яких опановують мистецтво другорядних акторів вакі, 2 школи інтермедій та 14 шкіл, де навчають традиційній музиці для театру но.

Слайд #17

У театрі Но надається великого значення натякам і півтонам. Актор лише намічає контур руху й вираз, даючи волю уяві глядача.

Слайд #18

Словом «танець» (маї) у театрі Но називається всякий рух актора на сцені. Танець у театрі Но складається з ряду поз. Зараз у мистецтві Но застосовується більш ніж 200 таких поз. Їх комбінація дозволяє виразити будь-яке почуття або ситуацію.

Слайд #19

Інтерес до театру але не ослаб і в наш час , хоча в сучасному театрі збереглося тільки близько 250 п'єс цього жанру.

Слайд #20

Дякую
за увагу!!!